lørdag den 13. juli 2013

Pyhaaaa ..... det er længe siden ....

Ja jeg ved det - det er bare SÅ længe siden jeg har skrevet her. Men det er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke er flittig ;-)

Allerførst var niecen på besøg et pat dage - der var jo lærerlockout. I kan måske huske hun fik en symaskine til konfirmation af os. Nu skulle hun så ha en introduktion til patchwork. Så efter 1½ dags arbejde med at skære-sy-stryge-skære-sy-stryge havde hun frembragt disse to ting:

et omslag til en A4 mappe og en lille boks



og jeg har ikke syet noget som helst af det - flot synes jeg :-)

Nå det næste på programmet var at få renoveret stuen. Det var virkelig hårdt tiltrængt. Kan i huske hvordan den så ud? På de næste billeder kan i danne jer et billede af det:



brunt loft - lysebrune vægge og gulvtæppe. Sådan ser det ikke ud længere - men derimod sådan:





Billede 1 de der gamle umalede stole skal selvfølgelig skiftes ud med nogen i stil med de to sorte - det er loppemarkedsfund og så malet og ombetrukket af mig - mit første forsøg ud i møbelpolstringen og det blev rigtig godt synes jeg. Bordet er vores gamle bord der også har fået en gang maling - NEJ mange gange maling :-)

På det næstsidste billede kan man se hullet til brændeovnaftrækket - der skal en ny til - så den kommer forhåbentlig snart.

Der er blevet brugt så meget maling i den stue så man tror det er løgn. Men det har været hele besværet værd.

Jeg ved væggene er lidt tomme endnu - men jeg er igang ;-)

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hold da op, hvor er det blevet lyst og flot. Hele slidet værd.
Spændende hvad du skal have på væggene.
God søndag.

Helle sagde ...

wau sikken en forandring med den flotte nye stue :-) Og sikken dygtig niece du har :-) God sommer søde :-)

patch 9 sagde ...

Jamen jeg skal da lige love for, at der er sket noget i den forgangne tid. En helt ny dejlig lys stue og en ny dygtig patchworker er kommet til.
syhilsner Esther

Anette J sagde ...

Tusind tak for jeres søde bemærkninger :-) Ja vi er også mega glade for stuen. Og ja niecen en bare et naturtalent. Der blev tænkt meget over farver og mønstre - så hun bliver helt sikkert en patchworker :-)