lørdag den 9. juni 2012

Sy vejr ....

Det er rigtig dejligt sy vejr, men lidt sol og mindre regn ville være bedre. Nå man kan ikke få alt.

Jeg har fået lavet en smule i den forgange tid:



2 "Dinner for two" til sønnens svigerforældre som lige har bygget nyt hus. Jerg glemte at tage billeder inden jeg pakkede dem ind. Men de er syet i det mønster man kalder "BentoBox".

I tirsdags holdt min kollega og jeg "syfridag" - en fridag til at sy i ;-) Inge har kun syet patchwork i 1½ år ca. og hun lagde helt vildt stort ud - et sengetæppe til deres dobbeltseng. Og nu er det så færdigt - se lige her:



er det ikke flot? Hun har syet andre mindre ting ind i mellem, men jeg er imponeret over hendes ildhu med tæppet.

En anden kollega's datter på 10-11 år fik i vinters en lille hund, My. Den trængte til et tæppe at ligge på mente Inge og jeg, så det lavede vi:




der er mega lækkert og blødt fleece på bagsiden, så mon ikke My synes godt om tæppet?

2 kommentarer:

Helle sagde ...

Nøjr du er sørme flittig. Glæder mig til at se dinner for to bento boxen færdig - ser rigtig flot ud.
Hvordan går det ellers med din amerikanske jelly roll braid i usa farver, som du startede med over hos mig?
Hold da op din veninde er dygtig..super modigt og stærkt gjort at kaste sig ud i sådan en super flot og avanceret log cabin tæppe...Det har hun gjort perfekt.
Det hundetæppe er da også for nuser...:-)
Knus og fortsat god regnvejrs sydage..her får jeg også lavet lidt :-) Helle

Anette J sagde ...

Hej Helle. Arhh den jeg begyndte på hos dig holder pause ;-) Det kender du vist. Jeg har gang i et babytæppe til min tidligere kollegas datter, det til det første barn fik hun først da han var næsten 2 år, så det her skal hun altså have når hun nedkommer.

Jeg glæder mig til se hvad du syr, det kommer vel på bloggen? God søndag.