søndag den 11. november 2012

Det var den weekend

Jeg har vist glemt at jeg ville vise hvad jeg bl.a. fik lavet i den weekend med tøserne.

Må jeg præsentere:


min Vinugle - fødderne er ikke gode - dem skal jeg vist ha kigget lidt på men ellers ser den jo dejlig ud synes jeg. Øjnene skeler som om den har 3 liter vin indenbords - den har den jo sådan set også :-)

Jeg har også syet lidt på mine hexagoner fra den internationale swap - og ved i hvad, der er godt nok nogen der skuffer mig. Jeg har kigget alle mine egne og alle fra den danske swap igennem også, og en ting er helt klart - vores fra den danske har "symæssigt" en noget højere kvalitet end nogen stykker af dem fra den internationale. Een ting er at man måske ikke ser så godt - men så kan man da bruge en tråd der cirka passer.

Den grønne en den jeg har syet på som kant - og ja - mine sting kan man også af og til se, men det er da syet med en tråd der passer:

Nu vil jeg ikke vise de hexagons der er helt ved siden af - ingen grund til at fornærme nogen - og uanset hvordan de er syet har det jo taget tid. Men forestil jer nu at denne (som er utrolig flot syet - men en tråd der passer):

var syet med en mørk tråd og meget store sting - så grelt er et par af dem virkelig. Jeg synes bare det er synd for som skrevet - det har jo taget den samme tid som hvis man gjorde det ordentligt med en tråd der passede.

Men helt klart - jeg falder nok ikke helt på "røven" mere når jeg besøger de udenlandske blogge.

Nå pyt med det - videre :-)

Jeg har ellers været mega stolt af mig selv - skulle jo ikke købe noget synderligt hverken stof eller tilbehør i år - ud over det jeg har fået hjem fra USA med en kollega - som ikke var ret meget, men folk omkring os venter/får børn - og så må der jo et babytæppe eller to til. Så i fredags kom jeg til at køre en tur ned til Kerstin i Harrislee - dette er så udbyttet:


og det billede er så heller ikke verdens bedste, men de tre stykker er til babytæppet - køn ukendt, og det stribede til kant på tæppet, nedenunder ligger der 2 meter thermolam (7€ pr. m.) og tre nye "blade" til min rulleskærer. Ude i højre side kan man skimte mellemforet til tæppet - og JA - det var faktisk alt hvad jeg købte. Så JO jeg er sgi lidt stolt af mig selv. Har ikke været på nogen som helst messer eller noget i år - stort skulderklap Anette ;-)

2 kommentarer:

Jette sagde ...

Din ugle ser skøn ud - jeg selv har syet en vin-elg men jeg har aldrig set uglen før ;o)

Unknown sagde ...

Jeg vil give dig ret. Der er forskellige måder at sy på. Jeg har lige pillet et vægtæppe op og syet om. Jeg nænnede ikke det blev smidt ud. :)
Glæder mig til at se dine babytæpper.
Ha´ en dejlig uge.
Hilsen Kirsten